Co za dużo, to Jowisz

astrozarty

Wiemy, że Jowisz daje nie zawsze dobrze, czasem daje po prostu dużo.  Przekonałam się o tym pewnego dnia, gdy koniunkcja Jowisza i Neptuna była na descendencie na Warszawę i pozostawała w aspekcie opozycji z Marsem, i kwadratury z Wenus. Stworzył się półkrzyż, którego wyładowanie jest w miejscu mojego natalnego Księżyca.

Księżyc mam w Byku, Słońce w Raku a zatem lubię wszystko co słodkie. Tego wieczora w pobliskim sklepie kupowałam kawałek ciasta o wdzięcznej nazwie „Pijana wiśnia”.  To przekładaniec z wisienkami (takimi z prądem)  i kremem czekoladowym. Palce lizać! Jeśli kiedykolwiek zajrzy tu autor tego specjału, niech wie że uprawia mistrzostwo świata!

Wróćmy do Jowisza i innych planet. W konfiguracji brała udział Wenus, która jako władczyni Byka jest patronką cukierników i podpowiada im jak zrobić coś zarówno pysznego jak i atrakcyjnego dla oka.  A Pijana wiśnia taka jest. Słowo „pijana” sugeruje, że ciasto ma wpływy Neptuna. Mars zaś każe działać szybko i bez zastanowienia i tak podjęłam decyzję o kupnie ciasta.

Wpadłam do sklepu tuż przed jego zamknięciem. Z prędkością światła przebiegłam (Mars) przez jego powierzchnię wrzucając do koszyka kilka potrzebnych rzeczy. Przy kasie poprosiłam o zważenie ciasta o neptunicznej nazwie. Zakupy oszacowałam na około 50 złotych. Gdy sprzedawczyni wszystko podliczyła, zrobiła zdumioną (neptuniczną) minę, bo kasa wyświetliła sumę do zapłacenia… ponad 150 złotych! Kasjerka przejrzała listę zakupów na kasie i zdziwiona stwierdziła, że kasa policzyła 5 kg pijanej wiśni!

Wrzuciła do czytnika jeszcze raz ten sam kod kreskowy ze zważonego ciasta i tym razem ten kod wbił odpowiednią wagę. Zrobiło się zamieszanie, bo sklep zaraz zamykali, za mną stała kolejka zniecierpliwionych kupujących, kierowniczka (czyli osoba która mogła wycofać 5 kg ciasta z kasy fiskalnej) gdzieś zniknęła i wszyscy byli wściekli, źli i chcieli mnie roznieść na strzępy.

Takie są skutki kupowania słodyczy na koniunkcji Jowisza z Neptunem…

Tagi: , , , ,

Skomentuj

